- Odwiedziny: 856718
- Do końca roku: 234 dni
- Do wakacji: 41 dni
Szkoła Podstawowa im. dra Aleksandra Majkowskiego w Nowej Karczmie
Do czego służą petle
Podczas programowania robotów pojawiły się pojęcia, które dla uczniów są mało intuicyjne - pętla i instrukcja warunkowa. Aby lepiej się im przyjrzeć i zrozumieć różnice wykorzystaliśmy dzisiaj w tym celu Scratcha. To narzędzie w prosty sposób pokazało uczniom o co w tym temacie chodzi.
Pamiętaj !
Instrukcje warunkowe są podstawą każdego języka programowania. Używa się ich do wykonania pewnej instrukcji (lub bloku instrukcji), ale tylko w pewnych okolicznościach – jeśli zostanie spełniony określony warunek (lub cały zestaw warunków).
Pętla – jedna z trzech podstawowych konstrukcji programowania strukturalnego (obok instrukcji warunkowej i instrukcji wyboru). Umożliwia cykliczne wykonywanie ciągu instrukcji określoną liczbę razy, do momentu zajścia pewnych warunków, dla każdego elementu kolekcji lub w nieskończoność.
Aby najlepiej to zrozumieć, zapamiętajmy prostą regułę: pętla wykonuje się, dopóki warunek w środku zwraca wartość true (jest spełniony). Jeśli choć raz ten warunek się nie spełni, pętla zostaje zerwana (zakończona).
Podczas nauki programowania rozwijasz takie umiejętności jak:
- Cierpliwość,
- Umiejętność poszukiwania nowych rozwiązań,
- Logiczne myślenie,
- Wytrwałość w dążeniu do celu,
- Umiejętność przyjmowania porażek,
- Zdolność myślenia abstrakcyjnego.