Szkoła Podstawowa im. dra Aleksandra Majkowskiego w Nowej Karczmie

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 858804
    • Do końca roku: 225 dni
    • Do wakacji: 32 dni
  • Kartka z kalendarza

Wstęp do programowania - Kodable.

12.09.2022. W pierwszych zajęciach uczestniczyło 8 uczniów z klas 3SP. Były to zajęcia wprowadzające. Wykorzystując grę Kodable uczniowie uczyli się zasad programowania i rozwiązywania problemów. 

                         

Prowadzili Małego Fuzziego po labiryntach wskazując mu drogę przy pomocy ułożonego ze strzałek kodu.

 

 

Platforma Kodable służy do nauki programowania. Na poziomie platformy nauczyciel tworzy klasy, do których logują się użytkownicy przy użyciu specjalnego kodu.

Gra jest podzielona na trzy części a każda z nich ma różne poziomy trudności. Na każdym poziomie cześć zadań jest dostępna tylko dla użytkowników posiadających kod otrzymany od nauczyciela.

Gra przenosi nas w tematykę kosmiczną. Poruszamy się w trzech miejscach kosmicznego świata. Pierwsza to planeta Smeeborg. To najłatwiejsza część gry, adresowana do najmłodszych użytkowników. Dziecko przy pomocy obrazkowych poleceń programuje trasę kosmicznego kudłacza, który turlając się po labiryncie zbiera złote monety. Pomyślne rozwiązanie zadania odkodowuje kolejne, trudniejsze poziomy.

Na zajęciach zrealizowaliśmy wprowadzenie do warunków: Jeśli Fuzz, to Roll oraz wprowadzenie do debugowania.