Szkoła Podstawowa im. dra Aleksandra Majkowskiego w Nowej Karczmie

  • Statystyki

    • Odwiedziny: 856239
    • Do końca roku: 236 dni
    • Do wakacji: 43 dni
  • Kartka z kalendarza

Do czego służą petle

Podczas programowania robotów pojawiły się pojęcia, które dla uczniów są mało intuicyjne - pętla i instrukcja warunkowa. Aby lepiej się im przyjrzeć i zrozumieć różnice wykorzystaliśmy dzisiaj w tym celu Scratcha. To narzędzie w prosty sposób pokazało uczniom o co w tym temacie chodzi. 

 

Pamiętaj !

Instrukcje warunkowe są podstawą każdego języka programowania. Używa się ich do wykonania pewnej instrukcji (lub bloku instrukcji), ale tylko w pewnych okolicznościach – jeśli zostanie spełniony określony warunek (lub cały zestaw warunków).

Pętla – jedna z trzech podstawowych konstrukcji programowania strukturalnego (obok instrukcji warunkowej i instrukcji wyboru). Umożliwia cykliczne wykonywanie ciągu instrukcji określoną liczbę razy, do momentu zajścia pewnych warunków, dla każdego elementu kolekcji lub w nieskończoność.

Aby najlepiej to zrozumieć, zapamiętajmy prostą regułę: pętla wykonuje się, dopóki warunek w środku zwraca wartość true (jest spełniony). Jeśli choć raz ten warunek się nie spełni, pętla zostaje zerwana (zakończona).

 

Podczas nauki programowania rozwijasz takie umiejętności jak:

  • Cierpliwość,
  • Umiejętność poszukiwania nowych rozwiązań,
  • Logiczne myślenie,
  • Wytrwałość w dążeniu do celu,
  • Umiejętność przyjmowania porażek,
  • Zdolność myślenia abstrakcyjnego.